Esentialul despre Urticarie

Urticaria

afecţiune plurifactorială afectare cutaneo-mucoasă localizată dermic sau hipodermiccaracterizată printr-o erupţie urticarianăangioedem (edem Quinke)edemul masiv al ţesutului subcutanatreacţie anafilactică reacţie alergică acută produsă prin mecanism Hsb Ieritem / urticarie / angioedem, hTA, aritmii cardiace reacţie anafilactoidă este similară clinic reacţiei anafilactice declanşată prin mecanism ne-alergic

erupţie diseminată cu tendinţă la generalizaremacule, papule, plăci, placarde eritematoaseleziuni edematoase, roz-palide, contur circinattendinţă la albire centrală sau cu halou albprurit intens o leziune  individuală persistă maxim 24 ore manifestări sistemice: cefalee, ameţeli, artralgii, greaţă, dureri abdominale, diaree.

Clasificare clinica

urticaria comună

urticaria fizică

urticaria vasculitică

urticaria de contact

angioedemul

sindroame urticariene distincte

Tratamentul in urticaria acuta presupune urmatoarele obiective:

-îndepărtarea agentului etiologic
-de elecţie: anti H1 nesedative
-cazuri severe de urticarie: corticoterapia în cure de scurtă durată
-edem laringian / afectare respiratorie: 0,2 – 0,4 mL adrenalină 1‰
-urticaria de debut recent (<24 ore) se internează

Tratamentul in urticaria cronica

reprezintă o provocare pentru orice medic

•anamneză amănunţită ( = cheia succesului)

•prima linie terapeutică: anti H1 ne-sedative

•AERIUS este singurul care a dovedit acţiune eficientă în reducerea pruritului şi leziunilor urticariene

•corticoterapia este indicată numai în cazurile de urticarie cronică acutizată, severă. •terapii alternative: colchicină, plasmafereză, dapsonă, ciclosporină, doxepina, androgeni sintetici, terapie cu ultraviolete, anticorpi monoclonali etc.

Tratamentul simptomatic va poate ajuta sa faceti fata simptomelor neplacute ale urticariei, iar prin colaborarea stransa medic dermatolog-alergolog-medic de familie se poate asigura comfortul pacientului.